Często dostajemy zapytanie kiedy będzie dostawa modułów. Nasi Klienci mają określone zobowiązania w stosunku do swoich klientów, umówione terminy realizacji, umówione ekipy monterskie. Zdarza się, że pojawia się nagła realizacji i co wtedy? Instalatorzy szybko potrzebują modułów, dzwonią, piszą.

A jak wygląda proces realizacji dostawy? Postaram się to wyjaśnić by rozwiać wątpliwości, by uspokoić naszych Klientów tak by znając procedurę i mogli zaplanować swoje działania biznesowe. Przedstawiony etapy procesu transportowego nie obejmują nieprzewidzianych zdarzeń które mogą mieć istotny wpływ na terminowość dostaw, nie zależny kompletnie od dystrybutora. My jako dystrybutor nie mamy wpływu na opóźnienia wynikające z opóźnień dostaw komponentów do produkcji modułów oraz opóźnień wynikających ze zdarzeń losowych – wypadek z kontenerowcem Ever Given na pokładzie którego, mogły być „nasze” kontenery.

A jak to wygląda gdy wszystko się układa?

Wariant 1.

Gdy klient zamawia PEŁNĄ paletę (w zależności od modelu od 27 do 31 szt.). Gdy moduły są na stanie magazynowym, i Klient prześle potwierdzenie wpłaty zaliczki do Opiekuna przed godziną 10.00. Wysyłka/odbiór realizowane są tego samego dnia z dostawą w 48 godz. ale staramy by było zrealizowane na następny dzień.  

Wariant 2.

Gdy Klient zamawia NIEPEŁNĄ paletę (ilość potrzebna na konkretną inwestycje). Po otrzymani potwierdzenia wpłaty zaliczki, Opiekun zleca paletyzację, na którą magazyn potrzebuje 2 dni. Dostawa pod wskazany adres w ciągu 48 godz., staramy się jednak dostarczyć na drugi dzień po złożeniu palety.

Wariant 3

Gdy nie mamy modułów na magazynie a Klient nie dokonał rezerwacji z najbliższej dostawy. Po złożeniu zamówienia do Greto, my jako dystrybutor zamawiamy pełne kontenery u producenta. Mamy tą przewagę że komunikujemy się producentem bezpośrednio, mejlowo i telefonicznie (tak ????, nasi pracownicy odpowiedzialni za zamówienie mówią po angielski i chińsku). Producent realizuje zamówienie i wysyła transport morski do Europy (najczęściej przez Kanał Sueski, ale zdąża się ze transport płynie dookoła Afryki co wydłuża czas dostawy). Następnie mamy rozładunek w porcie w Rotterdamie i tu czekamy na zwolnienie ładunku przez producenta (co ważne, nie mamy na to wpływu jest to wyłącznie decyzja producenta, kiedy zwolnić ładunek, dzięki bezpośredniemu kontaktowi staramy się by nastąpiło to niezwłocznie po ściągnięciu kontenerów ze statku). Po zwolnieniu towaru Greto Polska wydaje dyspozycje gdzie mają jechać zamówienia  KONTENEROWE ( w zależności od modułu 24, 25 palet), jest to dostawa bezpośrednia do Klienta. Pozostała część zamówienia trafia na nasze magazyny zlokalizowane w Trójmieście gdzie następuje realizacja zamówień z Wariantu 1 i 2. Ważna informacja - Wariant 3 dostawy realizowany jest kwartalnie.

Oczywiście Greto Polska, gdy jest to tylko możliwe zamawia więcej modułów niż to wynika z zamówienia kontenerowego, co pozwala nam realizować zamówienia paletowe na towar, który jest jeszcze „w drodze”. Mówimy tu o sytuacji, w której Klienci dokonują rezerwacji na swoje realizacje z wyprzedzeniem na podstawie doświadczenia z lat poprzednich oraz kalendarza zleceń.

Tyle teoretyczny opis procesu dostawy modułów fotowoltaicznych z Azji do Polski. Praktycznie polecam kontakt z Opiekunami Klienta Greto Polska w celu konsultacji i zamówienia produktów, gdyż nasi Opiekunowie wiedzą jakimi dysponują stanami magazynowymi, co i ile jest w najbliższym transporcie i czego można się spodziewać w dostawie kwartalnej.

Zapraszam do kontaktu biuro@greto.com.pl lub ze swoim Opiekunem.

Często dostajemy zapytanie kiedy będzie dostawa modułów. Nasi Klienci mają określone zobowiązania w stosunku do swoich klientów, umówione terminy realizacji, umówione ekipy monterskie. Zdarza się, że pojawia się nagła realizacji i co wtedy? Instalatorzy szybko potrzebują modułów, dzwonią, piszą.

A jak wygląda proces realizacji dostawy? Postaram się to wyjaśnić by rozwiać wątpliwości, by uspokoić naszych Klientów tak by znając procedurę i mogli zaplanować swoje działania biznesowe. Przedstawiony etapy procesu transportowego nie obejmują nieprzewidzianych zdarzeń które mogą mieć istotny wpływ na terminowość dostaw, nie zależny kompletnie od dystrybutora. My jako dystrybutor nie mamy wpływu na opóźnienia wynikające z opóźnień dostaw komponentów do produkcji modułów oraz opóźnień wynikających ze zdarzeń losowych – wypadek z kontenerowcem Ever Given na pokładzie którego, mogły być „nasze” kontenery.

A jak to wygląda gdy wszystko się układa?

Wariant 1.

Gdy klient zamawia PEŁNĄ paletę (w zależności od modelu od 27 do 31 szt.). Gdy moduły są na stanie magazynowym, i Klient prześle potwierdzenie wpłaty zaliczki do Opiekuna przed godziną 10.00. Wysyłka/odbiór realizowane są tego samego dnia z dostawą w 48 godz. ale staramy by było zrealizowane na następny dzień.  

Wariant 2.

Gdy Klient zamawia NIEPEŁNĄ paletę (ilość potrzebna na konkretną inwestycje). Po otrzymani potwierdzenia wpłaty zaliczki, Opiekun zleca paletyzację, na którą magazyn potrzebuje 2 dni. Dostawa pod wskazany adres w ciągu 48 godz., staramy się jednak dostarczyć na drugi dzień po złożeniu palety.

Wariant 3

Gdy nie mamy modułów na magazynie a Klient nie dokonał rezerwacji z najbliższej dostawy. Po złożeniu zamówienia do Greto, my jako dystrybutor zamawiamy pełne kontenery u producenta. Mamy tą przewagę że komunikujemy się producentem bezpośrednio, mejlowo i telefonicznie (tak ????, nasi pracownicy odpowiedzialni za zamówienie mówią po angielski i chińsku). Producent realizuje zamówienie i wysyła transport morski do Europy (najczęściej przez Kanał Sueski, ale zdąża się ze transport płynie dookoła Afryki co wydłuża czas dostawy). Następnie mamy rozładunek w porcie w Rotterdamie i tu czekamy na zwolnienie ładunku przez producenta (co ważne, nie mamy na to wpływu jest to wyłącznie decyzja producenta, kiedy zwolnić ładunek, dzięki bezpośredniemu kontaktowi staramy się by nastąpiło to niezwłocznie po ściągnięciu kontenerów ze statku). Po zwolnieniu towaru Greto Polska wydaje dyspozycje gdzie mają jechać zamówienia  KONTENEROWE ( w zależności od modułu 24, 25 palet), jest to dostawa bezpośrednia do Klienta. Pozostała część zamówienia trafia na nasze magazyny zlokalizowane w Trójmieście gdzie następuje realizacja zamówień z Wariantu 1 i 2. Ważna informacja - Wariant 3 dostawy realizowany jest kwartalnie.

Oczywiście Greto Polska, gdy jest to tylko możliwe zamawia więcej modułów niż to wynika z zamówienia kontenerowego, co pozwala nam realizować zamówienia paletowe na towar, który jest jeszcze „w drodze”. Mówimy tu o sytuacji, w której Klienci dokonują rezerwacji na swoje realizacje z wyprzedzeniem na podstawie doświadczenia z lat poprzednich oraz kalendarza zleceń.

Tyle teoretyczny opis procesu dostawy modułów fotowoltaicznych z Azji do Polski. Praktycznie polecam kontakt z Opiekunami Klienta Greto Polska w celu konsultacji i zamówienia produktów, gdyż nasi Opiekunowie wiedzą jakimi dysponują stanami magazynowymi, co i ile jest w najbliższym transporcie i czego można się spodziewać w dostawie kwartalnej.

Zapraszam do kontaktu biuro@greto.com.pl lub ze swoim Opiekunem.